Saturday, April 20, 2013

ALLAH SWT Hairan Kepada Mereka




Berfirman ALLAH SWT yang bermaksud :

Wahai anak Adam :

Aku hairan kepada mereka yang yakin terhadap kematian tetapi masih bergembira

Aku hairan kepada mereka yang yakin terhadap hari perhitungan tetapi masih mengumpul harta

Aku hairan kepada mereka yang yakin terhadap kehidupan di akhirat tetapi masih beristirehat

Aku hairan kepada mereka yang yakin terhadap dunia dan kemusnahannya tetapi masih tenang dengannya

Aku hairan kepada mereka yang alim pada lidahnya ,tetapi jahil pada hatinya

Aku hairan kepada mereka yang sibuk bersuci dengan air ,tetapi hatinya tidak suci

Aku hairan kepada mereka yang sibuk dengan aib orang lain ,tetapi lupa terhadap dirinya sendiri

Aku hairan kepada mereka yang mengetahui sesungguhnya ALLAH itu mengawasinya ,tetapi masih boleh melakukan maksiat atau mengetahui sesungguhnya dia akan mati berseorangan ,akan memasuki kubur berseorangan dan akan dihitung keseorangan tetapi masih jinak bersama manusia

Ketahuilah ,tiada tuhan yang sebenarnya melainkan Aku ,dan sesungguhnya Muhammad adalah hamba dan utusanKu .


[petikan hadis qudsi : Kitab Imam Al Ghazali : al-Mawa'iz Fil Ahadis al-Qudsiah]


marilah sama sama kita kembali mentauhidkan ALLAH SWT dengan sebenar benar tauhid atau tunduk  merendahkan hati hanya kepada Nya dengan ikhlas dan memperbanyakkan kalimah
LA'ILLAH HA'IL LALLALLAH MUHAMMADAR RASULLALLAH


No comments: